Maisto papildai

Maisto papildai: efektyvu ar pinigų švaistymas? Kaip išsirinkti?

Autorius: Vitagama

Maisto papildai stebuklų nedaro. 75% visų maisto papildų neturi jokios naudos, švelniai tariant, tai yra šlamštas. Likę 25% maisto papildų nėra šlamštas, tačiau 99% kompanijų juos stipriai pergiria.

Svarbu mokslinis pagrįstumas

Visos kompanijos turi prieigas prie moksliškai pagrįstos informacijos. Dažniausiai yra žinomos efektyvios papildų dozės ir jų kiekiai. Neretai kompanijos savo papilduose naudoja patentuotą medžiagų sudėtį, kas dažniausiai reiškia, kad jos nuslepia tikrą sudedamųjų dalių kiekį. Papildo patentavimas yra būdas nuslėpti tikrą sudėtinių medžiagų kiekį, ne tik, kad nesužinotų konkurentai, tačiau tuo pačiu galima įdėti ir mažą – neefektyvų sudėtinės medžiagos kiekį, nors teigti, kad maisto papildas pasižymi visomis savybėmis, kurios būdingos sudėtinėms dalims.

Maisto papildų gamyba nėra stipriai kontroliuojama, o tai gali sąlygoti rimtas sveikatos problemas. Jūs galite būti šokiruoti sužinoję, kad papilduose neretai aptinkama teršalų. Tai gali būti pelėsis, švinas, gyvsidabris, pesticidai, insekticidai ir kitos toksiškos medžiagos. Daugeliu atvejų etiketėje nurodyta net ne tai, kas iš tikrųjų yra tabletėje.

Kaip įvertinti maisto papildo kokybę?

Taigi, kaip reiktų vertinti maisto papildo kokybę? Siūloma atsižvelgti į šiuos aspektus:

  • ar yra išvardinti sudėtinių dalių kiekiai, papildomai įvertinti preparatus su “patentuotomis” sudėtimis
  • ar gamintojas laikosi geros gamybos praktikos (GMP) gairių
  • ar yra atliekamas produktų testavimas trečiose šalyse
  • ar gamintojas edukuoja savo klientus apie kiekvieną ingredientą, ir kodėl jie yra įtraukti į sudedamąsias dalis
  • ar papildas yra apžvelgtas recenzuojamoje mokslinėje literatūroje, kur būtų patvirtintas jų naudojimas ir efektyvumas
  • ar gamintojas remiasi socialiai atsakingos rinkodaros principais (nepiktnaudžiaujanti atskirų socialinių grupių silpnybėmis ir t.t.)
Kokius maisto papildus pasirinkti?

Sveikiems suaugusiems žmonės, maitinantiems pilnavertiškai, papildomai maisto papildų, vitaminų ir mineralų, vartoti nereikia. Būtinąsias maistines medžiagas mes turėtume gauti su maistu, tačiau, iš dalies dėl šiuolaikinio gyvenimo būdo, ne visiems žmonėms tai pavyksta. Mitybos tyrimai Europoje parodė, kad kai kurių mikroelementų suvartojimas nėra optimalus. Europos sąjungos remtame EURRECA tyrime buvo nustatytas nepakankamas vitamino C, vitamino D, folinės rūgšties, kalcio, seleno, jodo vartojimas, tam tikrose grupėse nustatyta geležies stoka.

Aplinkybės, kuomet papildai gali būti naudingi:
  • vaikams ir suaugusiems, kurie nesimaitina pilnavertiškai
  • vaikams ar suaugusiems, kuriems diagnozuotas tam tikrų medžiagų trūkumas
  • besilaukiančioms, krūtimi maitinančioms moterims
  • žmonėms, kuriems yra diagnozuoti sindromai, trukdantys įsisavinti maistines medžiagas
  • pacientams po bariatrinių operacijų
  • tam tikrose situacijose, veganams ir vegetarams
Vitamino D stoka

Tam tikrų vitaminų, pvz. vitamino D, trūkumas yra dažnesnis, nei kitų. Skirtingai nuo kitų vitaminų, pakankamą vitamino D kiekį yra sunku gauti vien tik su maistu. Nors mūsų organizmas pasigamina vitaminą D, kuomet būname tiesioginiuose saulės spinduliuose, tačiau dažnas apsaugos nuo saulės naudojimas, gyvenimas toli į šiaurę ar pietus nuo pusiaujo, ilgesnis buvimas patalpoje, nei lauke, ir tamsesnė oda yra vitamino D trūkumo rizikos veiksniai. Manoma, kad pasaulyje yra apie vienas milijardas žmonių, turinčių per mažą vitamino D kiekį. Vyresniame amžiuje, dėl su senėjimu susijusių biologinių pokyčių, oda ne taip efektyviai sintetina vitaminą D.

Dėl visų šių aplinkybių, labai dažnai yra rekomenduojami vitamino D papildai.

Nėštumas ir žindymo laikotarpis

Nors nėštumo metu, kartais ir maitinant krūtimi, yra rekomenduojami prenataliniai vitaminai, yra rekomenduojama vengti vaistažolių papildų, nebent gydytojas nurodo kitaip.

Individualus maisto papildų parinkimas

Jei nerimaujate, ar pakankamai gaunate vitaminų ir mineralų vien iš maisto, visada galite pasitarti su savo šeimos gydytoju dėl jums asmeniškai galinčių turėti naudos maisto papildų vartojimo ir jų dozės.

Tam tikros grupės, kurioms reikia konkrečių patarimų dėl papildų, pavyzdžiai:

  • > 50 metų amžiaus: vitaminas D, vitaminas B12, folio rūgštis.
  • Silpniems pagyvenusiems žmonėms gali būti naudingi multivitaminų papildai.
  • Vaisingo amžiaus moterys: folio rūgštis ir vitaminas D, tam tikrais atvejais geležis
  • Vaikai < 5 metų amžiaus: vitaminas A, vitaminas C, vitaminas D, nors gero apetito vaikams, kurie valgo įvairų maistą, jų gali ir neprireikti
  • Maitinančios krūtimi moterys: vitaminas D
  • Žmonės, kurie mažai būna saulėje ar su tamsesne oda: vitaminas D
  • Veganai: vitaminas B12, vitaminas D2
  • Žmonės, kurie valgo nepakankamai riebios žuvies: Omega-3.
Kodėl rinktis Vitagama maisto papildus?

Vitagama misija tiekti tik aukščiausios klasės maisto papildus. Visus siūlomus papildus naudojame arba mes patys, arba mūsų šeima. Pirkdami mūsų papidus jūs galite būti garantuoti, kad:

  • visų mūsų maisto papildų kokybė patvirtinta trečiose šalyse, kur atliekami kokybės tyrimai.
  • nėra paslėptų ingredientų
  • nėra nereikalingų ingredientų
  • dozės atitinka medikų rekomendacijas.

Straipsnis parašytas remiantis moksliniais informacijos šaltiniais

Pasidalinti įrašu

Pirkinių krepšelis